Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Kapuściński
Weekend reportażu w Teatrze Ateneum
Spotkania z nagradzanymi autorkami i autorami, pokazy filmów, targi książki reportażowej i czytanie fragmentów 10 najlepszych reportaży 2018 roku to program Weekendu Reportażu 23-24 marca 2019 w Teatrze Ateneum.

Tydzień przed premierą „Cesarza” w reż. Mikołaja Grabowskiego Teatr Ateneum gościł Annę Bikont, laureatkę IX edycji Nagrody RK za książkę „Sendlerowa. W ukryciu”, i Cezarego Łazarewicza, autora „Żeby nie było śladów. Sprawa Grzegorza Przemyka”, reportażu nagrodzonego Nagrodą Literacką Nike 2018 i książką-finalistką VIII edycji naszej Nagrody. Wieczorem zaś widzowie obejrzeli ostatni film Michaela Glawoggera, ukończony przez Monikę Willi „Untitled (Bez tytułu)” – zapis podróży reżysera „Chwały dziwkom” i „Śmierci człowieka pracy” przez Włochy, Bałkany, kraje Maghrebu i Saharę, aż po wschodnie wybrzeże Afryki: impresyjny obraz o kondycji człowieka i kondycji współczesnego świata.

Niedziela upłynęła na rozmowach o postaci i twórczości Ryszarda Kapuścińskiego: z poetą Jarosławem Mikołajewskim, autorem „Sentymentalnego portretu Ryszarda Kapuścińskiego”, oraz tłumaczami: Katarzyną Mroczkowską-Brand i Williamem Brandem – laureatami IV edycji Nagrody Translatorskiej dla Tłumaczy Ryszarda Kapuścińskiego. Wieczorem zaś wyświetlono film „Jeszcze dzień życia” w reż. Damiana Nenowa i Raula de la Fuente, łączący animację i dokument.

W Teatrze Ateneum spotkać można było także jurorów 10. edycji, którzy w Teatrze Ateneum pojawili się w przerwach w trakcie obrad. 23-24. marca odbyło się już II posiedzenie, na którym jurorzy wyłonili pięć najlepszych reportaży roku 2018 oraz wybrali przekłady, które znajdą się w finale jubileuszowej edycji Nagrody. Ogłoszenie werdyktu jury – już na początku kwietnia.