Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Lilianna Stawarz
klawesynistka
W 1988 r. ukończyła z wyróżnieniem studia w klasie klawesynu warszawskiej Akademii Muzycznej u prof. Władysława Kłosiewicza, a w 1990 r. uzyskała dyplom Conservatoire National de Region de Rueil-Malmaison w klasie Huguette Dreyfus. Jest laureatką pierwszego Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej w Krakowie (II nagroda), Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, finalistką Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego w Paryżu. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich poświęconych problemom wykonawczym muzyki baroku (Academia Musicale Chigiana w Sienie, kursy mistrzowskie w Innsbrucku, Villecrose, Krakowie).
Od 1991 związana jest z Warszawską Operą Kameralną, gdzie występuje jako muzyk klawesynista-kameralista oraz prowadzi od klawesynu i pozytywu dzieła instrumentalne i wokalno-instrumentalne takie jak: Pasja wg św. Marka J. S. Bacha, opery: Dido and Aeneas H. Purcella, Tetide in Sciro D. Scarlattiego (CD), Rinaldo G. Händla (jako asystent Wł. Kłosiewicza), Pieśni i Aryje – utwory XVIII wiecznych polskich kompozytorów, cykle koncertów – Marcin Mielczewski znany i nieznany, utwory Antoniego Milwida i Marcina Żebrowskiego.
Nagrała także sześć płyt kompaktowych z muzyką instrumentalną i wokalno-instrumentalną XVII wieku: Opera Omnia – M. Mielczewskiego oraz płytę z dziełami kompozytora polskiego baroku – Damiana Stachowicza. Brała także udział z Jean-Claude Malgoirem przy przygotowaniu i wykonywaniu oper: Alceste J. B. Lully’ego, Calone in Utica A. Vivaldiego, Il Ritorno d`Ulisse In Patria C. Monteverdiego, Tancrede A. Campry.
Od 15 lat jest członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, z którym nagrała kilka CD, uczestniczyła w licznych koncertach i liczących się festiwalach muzyki dawnej, w kraju i za granicą (Brugia, Bruksela, Utrecht, Moskwa, Nowy York, Nowy Brunszwik, Rzym, Berlin). W dziedzinie kameralistyki współpracowała m.in. z Agatą Sapiechą, Simonem Standage’em, Markiem Coudlem, Jamesem Oxleyem, Małgorzatą Wojciechowską (CD), Arturem Stefanowiczem (CD), Olgą Pasiecznik (CD), Martą Boberska, Dorotą Lachowicz, Janem Staniendą (CD).
W 2005 roku ukazała się jej pierwsza solowa płyta z utworami C. Ph. E. Bacha wydana przez CD Accord, a w styczniu 2007 roku 2 CD ze Suitami Klawesynowymi HWV 426-433 G. Fr. Händla wydana przez Fundację Pro Musica Camerata.
Od 1993 r. jest wykładowcą letnich kursów Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie, gdzie oprócz zajęć ze studentami uczestniczy w licznych koncertach. Jest adiunktem w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na wydziale w Białymstoku, gdzie od 2003 prowadzi klasę klawesynu.
W listopadzie 2008 uzyskała tytuł doktora habilitowanego.


tekst nadesłany

Zobacz też

Małgorzata Sarbak
Małgorzata Sarbak
klawesynistka
Marek Toporowski
Marek Toporowski
klawesynista, organista
Václav Luks
Václav Luks
dyrygent, klawesynista, waltornista
Alexei Lubimov
Alexei Lubimov
klawesynista, pianista
Przemysław Fiugajski
Przemysław Fiugajski
dyrygent, klawesynista
Andreas Staier
Andreas Staier
klawesynista, pianista