Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Sylwia Najah
Sylwia Najah
Sylwia Najah
aktorka
”Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Opolu w klasie gitary, Studia Aktorskiego przy Teatrze Żydowskim w Warszawie, którego jest aktorką oraz dwuletnich warsztatów aktorskich opartych na metodzie Lee Strasberga i Violi Spolin teatru "Anima" Mariusza Gawrysia. Posiada dyplom aktora dramatu Komisji Egzaminacyjnej ZASP. Współpracuje także z Teatrem Królewskim w Wilanowie. Grała w Teatrze Ochoty (w ramach ”Projekt Teatr Warszawa”), Teatrze Powszechnym w Radomiu, Teatrze Wytwórnia w Warszawie oraz na Scenie Edukacyjnej Teatru Żydowskiego (Hesia w ”Moralności Pani Dulskiej”). Grała w filmach i serialach m.in. u Marka Koterskiego, Teresy Kotlarczyk, J. Kidawy-Błońskiego, Izabelli Cywińskiej. Współpracuje z Teatrem Polskiego Radia (m.in. Melanto w ”Powrocie Odysa”). W Teatrze Żydowskim gra m.in. Hudl w ”Skrzypku Na Dachu” w reż. Jana Szurmieja i Deborę Vogel oraz Annę Płockier w ”Akacje i cynamon. Montaże” w reż. Joanny Grabowieckiej (Dyplom Reżyserii AT w Warszawie, X.2012). Spektakle dyplomowe: Anka w ”Lamencie” Krzysztofa Bizio w reż. Eugenii Herman i Emily Jane w ”Nocach sióstr Brontë” Susan Schneider w reż. Bożeny Suchockiej.
Na swoim koncie ma dwie asystentury reżyserskie (Teatr Powszechny w Radomiu i Teatr Królewski w Wilanowie) oraz konsultację i przygotowanie choreograficzne (Teatr Powszechny w Radomiu).
Wzięła udział w spektaklu muzycznym ”Dzieci Hioba” w reżyserii Jacka Bończyka (premiera na VI Festiwalu ”Nadzieja” im. Jacka Kaczmarskiego, 2009), na podstawie którego wydawnictwo MTJ wydało płytę, m.in. z pieśniami w jidisz w jej wykonaniu (premiera na Festiwalu Warszawa Singera, 2010).
W sierpniu 2012 odbyła się premiera jej monodramu ”Konstrukcje Debory Vogel. Traktat we wnętrzu i na peryferiach życia” w reż. Magdy Gnatowskiej, który przygotowała na Festiwal Warszawa Singera. Spektakl wprowadza widza w świat post-surrealistycznego montażu - prozy Debory Vogel, doktor filozofii, pisarki, poetki, niedoszłej narzeczonej Brunona Schulza i spiritus movens "Sklepów cynamonowych". Aktorka szuka, bada życia manekina, jak u Meyerholda, biomechanicznie. Mechanizm życia staje się abstrakcyjną maszyną składającą się z betonu i drzew. Melancholijnie widzi świat, aż do wyobcowania człowieka. Obserwacje sprowadzają się do ciągu obrazów, montaży filmowych w pozornie jednostajnym rytmie monotonii świata, w rozpadającym się rytmie tanga zapowiadającym pory roku i zdarzenia z nimi związane.”

Źródło: Teatr Rampa

Zobacz też


Multimedia