Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Magdalena Maciejewska
scenografka
Scenografka teatralna i filmowa. W 1986 roku ukończyła Wydział Scenografii warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Z teatrem związana jest od lat 90. Pracuje przede wszystkim w teatrach warszawskich. Projektuje scenografie do przedstawień Agnieszki Glińskiej, z którą zrealizowała Jordan Anny Reynolds i Moiry Buffini (1996), Korowód Arthura Schnitzlera (1997) i Opowieści Lasku Wiedeńskiego Ödöna von Horvátha (1998) w Teatrze Ateneum w Warszawie, Trzy siostry Antona Czechowa (1998), Kalekę z Inishmaan Martina McDonagha (1999) w Teatrze Powszechnym w Warszawie, Bambini di Praga Bohumila Hrabala (2001) oraz Stracone zachody miłości Williama Shakespeare'a (2003) w Teatrze Współczesnym w Warszawie. Maciejewska była także autorką kostiumów do Bilarda petersburskiego wg Fiodora Dostojewskiego (1997) i oprawy plastycznej do Tamy (The Weir) Conora McPhersona (1999) - spektakli Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej przygotowanych w warszawskim Teatrze Studio. Z Redbadem Klynstrą zrealizowała m.in. Gry Edny Mazyi we wrocławskim Teatrze Współczesnym (2003) oraz Electronic City Falka Richtera w TR Warszawa (2003). Często pracowała także z Grzegorzem Jarzyną. Na deskach warszawskiego Teatru Rozmaitości (obecnie TR Warszawa) stworzyła dekoracje do Magnetyzmu serca Aleksandra Fredry (1999), Księcia Myszkina na podstawie Idioty Fiodora Dostojewskiego (2000) oraz kostiumy do Uroczystości (Festen) Thomasa Vinterberga i Mogensa Rukova (2001). Z Jarzyną pracowała również projektując scenografię do Doktora Faustusa Thomasa Manna na scenie wrocławskiego Teatru Polskiego (1999) oraz spektaklu mede:a, zrealizowanego w wiedeńskim Burgtheater. Jej ostatnie prace sceniczne to kostiumy do Dowodu Davida Auburna w reżyserii Andrzeja Seweryna i scenografia do Maestro Jarosława Abramowa-Newerly'ego w reżyserii Anny Smolar, Aktorów prowincjonalnych w reżyserii Agnieszki Holland i Anny Smolar w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu oraz spektaklu T.E.O.R.E.M.A.T w reżyserii Grzegorza Jarzyny (TR Warszawa).

źródło: www.teatrstudio.pl