Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery
LAUREAT WARSZAWSKIEJ NAGRODY EDUKACJI KULTURALNEJ 2015 - Wyróżnienie w kategorii szkoły podstawowe – "Moje miasto to…"
Autorzy projektu:
Małgorzata Knap, Elżbieta Kieszkowska / Szkoła Podstawowa nr 314 im. Przyjaciół Ziemi / Białołęka

Termin realizacji: Wrzesień 2014 r. – czerwiec 2015 r.

Miejsce realizacji: Warszawa

Adresaci: Uczniowie, rodzice klasy 5d Szkoły Podstawowej nr 314 im. Przyjaciół Ziemi

Liczba uczestników: 24 uczniów i ich rodzice

Finansowanie:
środki własne szkoły

Realizatorzy:
Uczniowie, nauczyciele

Pierwszy krok, czyli od czego się zaczęło
Pomysł projektu zrodził się z obserwacji, iż uczniowie klasy nie znają Warszawy, nie znają swojego miasta. W klasie czwartej poznawali Białołękę – swoja dzielnicę, a w klasie piątej nadeszła pora, by ruszyć dalej.

Cele:
- poznanie Warszawy,
- kształcenie umiejętności współpracy,
- integracja środowiska.

Rezultaty:
Poznanie Warszawy, integracja zespołu.

Oryginalność koncepcji
Wyprawy zostały zaplanowane przez uczniów, którzy uzupełnili hasło: moje miasto to… ogrody, cmentarze, fontanny, nowoczesność, fabryki, teatry, kina, galerie, muzea, komunikacja. Samodzielnie, podzieleni na zespoły, opracowywali szczegóły konkretnej wycieczki: informacje o miejscu, ewentualne wejścia, jak dojechać, inne atrakcje (np. odpoczynek w Pijalni Czekolady E. Wedel przy ulicy Szpitalnej), koszty. W trakcie byli przewodnikami, a po wycieczce każdy zespół pisał sprawozdanie, które umieszczane było na klasowym blogu. W wycieczkach uczestniczyły uczniowie klasy, rodzeństwo, chętni rodzice.

Umiejętności uczestników
Aby wycieczki były ciekawe, uczniowie w zespole musieli ustalić, co kryje się pod głównym hasłem, zebrać na ten temat informacje, opracować je. Niezbędna była znajomość Warszawy, umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji oraz umiejętność współpracy.

Co było najtrudniejsze?
Konsekwencja w dotrzymaniu zaplanowanych terminów.

Czego się nie spodziewaliśmy?
Tak dużego zainteresowania i pozytywnego, aktywnego odbioru przez społeczność klasy.

Co sprawiło nam największą radość?
Świadomość, że uczniowie są naprawdę dumni z tego, co robią i uczą się dostrzegać bardzo różne oblicz miasta.