Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery
LAUREAT WARSZAWSKIEJ NAGRODY EDUKACJI KULTURALNEJ 2015 - I Nagroda - szkoły ponadgimnazjalne – „VII Słowacki FilmFest 2015 – kino retro(1895 – 1939)”
Autorzy projektu:
Emilian Tomasz Kowalcze / VII LO im. Juliusza Słowackiego / Ochota

Termin realizacji: 0d 02 II 2015 do 29 maja 2015 (działania przedwstępne od września 2014)

Miejsce realizacji: VII LO im. J. Słowackiego w Warszawie

Adresaci: Uczniowie oraz pracownicy szkół warszawskich

Liczba uczestników: Ok. 750 osób;
w tym: aktywnie uczestniczących w projekcie: 86 uczniów z VII LO (w tym 31 zaangażowanych w organizację konkursu, 44 w przygotowanie kawiarenki, scenografii, pozostali: sekcja techniczna, zespół muzyczny, modelki), ponadto: 15 pracowników liceum biorących udział w sesji fotograficznej. Odbiorców projektu np. widzowie, uczestnicy wystawy itp.: (widzowie, uczestnicy konkursu- ok.450 osób, oglądający wystawy prac konkursowych i plakaty w innym terminie poza galą- ok. 300 osób), uczniowie zgłaszający prace konkursowe: 46

Projekt cykliczny

Finansowanie:
Biuro Edukacji, Rada Rodziców, środki własne uczestników i autora projektu

Realizatorzy:
uczniowie- głównie kl.1 i 2e (dziennikarskiej) i kilkoro innych z nauczycielem – autorem projektu

Pierwszy krok, czyli od czego się zaczęło
Jako opiekun merytoryczny klas wiedzy o mediach pragnąłem wykorzystać wcześniejszą inicjatywę uczniów z klas dziennikarskich, by z lokalnego, małego festiwalu wewnątrzszkolnego wspólnie z Nimi stworzyć dzieło, które w myśl dewizy Cycerona: uczy, bawi i zachwyca. Tak powstał VI Słowacki Film Fest (poświęcony twórczości Tima Burtona), a później VII edycja festiwalu – oba z uroczystą galą.

Cele:
Ukazanie historii kina z lat 1895-1939 (z okazji zbliżającej się rocznicy 120 narodzin X Muzy) i zwiększenie zaangażowania uczniów klas wiedzy o mediach w życie liceum oraz społeczności lokalnej poprzez zintegrowanie klas profilu, umożliwienie rozwoju i zaprezentowania talentów własnych oraz twórczości uczniów warszawskich szkół (filmowych, plastycznych, fotograficznych, wokalnych, dziennikarskich, kulinarnych oraz w dziedzinie mody).

Rezultaty:
Konkurs filmowy dla uczniów szkół warszawskich, konkurs wiedzy o filmie, konkurs fotograficzny, plastyczny i kulinarny. Wspaniała gala, 21 filmów zgłoszonych z całej Polski i nakręconych specjalnie dla nas wg wskazanych w regulaminie słów-kluczy i gatunków filmowych, prezentacje multimedialne, występy, pamiątkowe gadżety (np. magnesy, koszulki etc.), stałe wystawy fotograficzne i plakatów, scenografia, scenariusz i program gali, strony internetowe, film z sesji fotograficznej i gali, fanpage na Facebooku, występy wokalne indywidualne i zespołu, kawiarenka filmowa, quiz wiedzy o filmie, zajęcia z animatorką, występy mima i wiele innych. Sukces!

Oryginalność koncepcji
Propagowanie wiedzy o filmie (starym kinie) poprzez działalność praktyczną uczniów i ich opiekunów oraz możliwość prezentacji wyników swoich działań w różnych formach (prezentacji, filmów, śpiewu, quizu wiedzy o filmie, pokazu mody, plakatów, fotografii, scenografii, konferansjerki). We wskazanych działaniach połączenie funkcji dydaktycznej i estetycznej z ludyczną

Umiejętności uczestników
Organizacyjne, artystyczne, pracy w grupach i samodzielnej, kształcenie terminowości i rzetelności działania, wzajemnego słuchania, odpowiedzialności i lojalności

Co było najtrudniejsze?
Pokonanie lęków i przeszkód, w tym dla mnie- jako autora projektu– jak znaleźć ponownie ok. 170 dodatkowych godzin przy trojgu dzieci, w tym niepełnosprawnym, aby połączyć kilkadziesiąt trudnych działań i zrealizować skomplikowany terminarz.

Czego się nie spodziewaliśmy?
Nie spodziewaliśmy się, że pokonamy lęk, a także że festiwal dotrze do szkół spoza Warszawy i Mazowsza (filmy dotarły do nas z różnych zakątków kraju).

Co sprawiło nam największą radość?
Zaangażowanie realizujących projekt, niepoddawanie się licznym przeszkodom i pokonywanie barier

Multimedia