Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery
LAUREAT WARSZAWSKIEJ NAGRODY EDUKACJI KULTURALNEJ 2015 - I Nagroda - gimnazja – „Schumtv – szkolna telewizja. Animacja kultury”
Autorzy projektu:
Dominik Zuziak / Gimnazjum nr 142 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. R. Schumana (w Zespole Szkół nr 113) / Targówek

Termin realizacji: 2015

Miejsce realizacji: ZS nr 113 w Warszawie, różne miejsca w Warszawie (min. Zacisze, Bródno, Mokotów, Ursynów, Stare Miasto) i poza nią

Adresaci: Uczniowie, rodzice, społeczność lokalna

Liczba uczestników: Aktywni twórcy – około 50 osób; odbiorcy „na żywo”- około 600; odbiorcy „pośrednio” czyli internetowi – ponad 1000

Projekt cykliczny

Finansowanie:
Urząd Dzielnicy Targówek, Rada Rodziców w ZS nr 113, własne środki szkoły.

Realizatorzy:
Uczniowie Gimnazjum nr 142 i CXXXVII LO

Pierwszy krok, czyli od czego się zaczęło
Pomysł narodził się, gdy zaczęliśmy omawiać ciekawe formy zajęć dziennikarskich, poszukując czegoś nowego, inspirującego, kreatywnego.

Cele:
Kształtowanie postaw, umiejętności komunikacji, użycia współczesnych mass mediów, integracja środowiska lokalnego.

Rezultaty:
Założone cele osiągnięto. Liczba i terminy publikacji są zależne od toku życia szkolnego, przebiegu zdarzeń i dyspozycyjności uczestników projektu.
SchumTV stała się samodzielną formą wypowiedzi uczniów. Wpisała się w życie szkolne, podkreśla markę szkoły. Twórcy SchumTV w coraz dojrzalszy sposób operują mass mediami jako środkami opisu i kształtowania rzeczywistości.

Oryginalność koncepcji
Pozornie prosty pomysł: „Kręcimy szkolną kamerą reportaże z tego, co się dookoła dzieje i montujemy ten materiał na wzór Teleexpressu”. Jednak szybko okazało się, że ma on w sobie olbrzymi potencjał, inspirujący zarówno osoby nagrywające kamerą zdjęcia, jak i bohaterów filmowych relacji – wszyscy chcieli coraz więcej, coraz ciekawiej, szukali głębi i różnorodności. Działania SchumTV szybko nabrały charakteru głosu kształtującego opinią publiczną, stały się wyrazem młodego pokolenia i notacją jego spotkania z wartościami świata dorosłych, wkraczania uczniów w nowy dla nich teren – pozorna zabawa z kamerą stała się w istocie ważnym procesem edukacyjnym, socjalizującym.

Umiejętności uczestników
Tworzenie scenariuszy, materiału foto i wideo, artykułów, reportaży, wywiadów, filmów, montaż, emisja w Internecie.

Co było najtrudniejsze?
Zdobycie funduszy na wyposażenie techniczne. Zmotywowanie uczniów do czasochłonnego i systematycznego wysiłku.

Czego się nie spodziewaliśmy?
Wysokiego zaangażowania i samodzielności uczniów.

Co sprawiło nam największą radość?
Urzeczywistnienie pomysłu. Każdy kolejny publikowany materiał. Rozrastanie się projektu.

Multimedia