Przejdź do menu głównego | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Wiadomości

Mozartowskie Requiem (tym razem kameralnie) w św. Krzyżu - w 169. rocznicę śmierci Chopina
W przypadającą dziś kolejną (169.) rocznicę śmierci Fryderyka Chopina, zgodnie z coroczną tradycją, w warszawskiej Bazylice św. Krzyża, gdzie spoczywa serce wielkiego pol...
czytaj więcej
20-lecie warszawskiej Romy
Warszawski Teatr Muzyczny Roma, największa musicalowa scena w Polsce, obchodzi swoje 20-lecie działalności. Zdaniem dyrektora, Wojciecha Kępczyńskiego, w musicalowych pro...
czytaj więcej
Pełen sił i werwy dziewięćdziesięciolatek, czyli  - warszawski Teatr Ateneum
Ateneum to jest teatr, co się zowie! Jeśli jeszcze nie wiesz, widzu, to się dowiedz, (w radiu, w telewizji jest oraz w gazecie): - dziś świętuje swe 90-lecie! Zespoł...
czytaj więcej
Przeboje The Beatles w Rampie
Ponadczasowe przeboje The Beatles usłyszymy w nowoczesnych aranżacjach Jana Stokłosy – kierownika muzycznego spektaklu. Stokłosa razem ze świetnie dobranymi rockowymi muzyka...
czytaj więcej
manuskrypt Lacrimosy z mozartowskiego Requiem
17 października
Mozartowskie Requiem (tym razem kameralnie) w św. Krzyżu - w 169. rocznicę śmierci Chopina
W przypadającą dziś kolejną (169.) rocznicę śmierci Fryderyka Chopina, zgodnie z coroczną tradycją, w warszawskiej Bazylice św. Krzyża, gdzie spoczywa serce wielkiego polskiego kompozytora, zabrzmi Requiem d-moll Wolfganga Amadeusa Mozarta Tym razem zaprezentowane zostanie w wersji kameralnej - na sześć instrumentów smyczkowych, opracowanej przez wiolonczelistę Marcina Zdunika. Wersja ta, bez solistów oraz chóru, obejmuje częś...
.
16 października
20-lecie warszawskiej Romy
Warszawski Teatr Muzyczny Roma, największa musicalowa scena w Polsce, obchodzi swoje 20-lecie działalności. Zdaniem dyrektora, Wojciecha Kępczyńskiego, w musicalowych produkcjach wszystko musi być perfekcyjne. To co się dzieje na scenie – przesłanie, teksty, scenografia, światła, choreografia, artyści, zespół techniczny – determinuje muzyka. Musical często porusza ważne sprawy, historyczne, polityczne czy społeczne. O su...
15 października
Jubileusz zespołu Polskiego Radia w Filharmonii Narodowej
Koncert kameralny z okazji 50-lecia Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia „Amadeus”. W programie: Piotr Moss - Variations sur un thème de Mozart - utwór dedykowany „Agnieszce i Amadeusowi na ich 50. urodziny” Max Bruch - I Koncert skrzypcowy g-moll op. 26 [25’] Benjamin Britten - Wariacje na temat Franka Bridge'a op. 10 [25'] Więcej >>>
12 października
Tańczmy w rytm kampanii "Kultura leczy"!
Nieustannie zachęcamy warszawianki i warszawiaków do uczestnictwa w kulturze. Piątek to znakomity dzień na tańce! W przerwie na lunch można potańczyć na ulicach i placach Warszawy, a wieczorem w którymś z licznych klubów. Taniec opóźnia procesy starzenia! Zobacz film: "Kultura leczy" / taniec
11 października
Odpowiedź dyrektora Biura Kultury m.st. Warszawy na zarzuty dyrektora WFF
Szanowni Państwo, z zaskoczeniem czytam kolejny raz nieprawdziwe informacje dotyczące miejskiego finansowania Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Zbliżające się święto kina nie powinno być wykorzystywane w trwającej kampanii wyborczej, dyskusja organizatora festiwalu z wieloletnim grantodawcą nie powinna odbywać się z pogwałceniem zasad współpracy i rzeczowego dialogu oraz, przede wszystkim, nie powinna być prowadzona przed fest...
11 października
Klasyka w Ateneum
„Antygona” – wiadomo – superklasyk, arcydzieło dramaturgii światowej. Sofokles opisał tam historię młodej dziewczyny, która wbrew zakazowi króla, skądinąd swojego wuja, postanawia pochować ciało swojego zmarłego brata uchodzącego za zdrajcę ojczyzny. Kto ma rację? – Antygona słuchająca głosu serca i nakazu bogów – czy król Kreon, dla którego zdrada jest zdradą i niczym więcej? Prawda ludzka przeciw zimnemu pra...
10 października
Premiera opery Paderewskiego
To nie ambicje, lecz kłopoty finansowe zagnały Paderewskiego do brzegów Ameryki w 1891 roku. Nowy kontynent okrzyknął go czarodziejem klawiatury, a on sam miał już wtedy nadzieję, że na klawiaturze się nie skończy. Że świat doceni go także jako kompozytora. Szkice jego pierwszej opery były już gotowe. Co odnajdzie w tej poruszającej historii o nieszczęśliwej miłości rozgrywającej się na tle klasowego społeczeństwa reż...
1 2 3 4 5 ... 548