Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Koncert: Julia Holter na Placu Defilad
Kiedy
15 lipca 2014 (wtorek) g. 20:00
Gdzie
Plac Defilad (mapa)
zamknij
Bilety
wstęp wolny

Julia Holter to jedno z najgorętszych nazwisk w alternatywnym obieg popkultury, przez media okrzyknięta następczynią Laurie Anderson i Joanny Newsom. Choć tytuły jej pierwszych krążków: “Tragedy” i “Ekstasis”, klasyczne muzyczne wykształcenie oraz niepowierzchowna erudycja predestynują młodą Amerykankę do sukcesu w świecie kultury “wysokiej”, galerii, filharmonii, kuratorskich eventów, uniwersyteckich publikacji, Holter uwielbia pop i kwestionuje sens akademickiego wartościowania sztuki. Julia gra na pianinie od ósmego roku życia i ukończyła prestiżowy kurs kompozycji na California Institute Of The Arts, jednak wieczorami oprócz zgłębiania technik polifonicznych, wraz z przyjaciółką Ramoną Gonzales, znaną dziś jako Nite Jewel, testowała możliwości syntezatorów i samplera obracając się w kręgu kalifornijskich twórców elektronicznego avant-popu. Holter świadomie obnosi się ze swoim inteligenckim bagażem, jednak na płytach odwołuje się zarówno do Monteverdiego jak i garażowej pop-psychodelii Ariela Pinka czy neo-folku Devendy Banharta Choć żongluje cytatami z historii klasycznej muzyki i literatury (przywołuje Eurypidesa, Franka O’Harę czy Virginię Woolf), by ją zrozumieć nie trzeba uniwersyteckiego dyplomu. W muzyce Amerykanki, szczególnie na “Tragedy” nie brakuje mrocznych ambientowo-dronowych pasaży i subtelnych orkiestracji, jednak podstawą poszukiwań Holter jest formuła popowej piosenki, choć chwilami artystka mocno ją modyfikuje, niejako testując jej pojemność i ciężar. Szczególne lekkość i błyskotliwość to atuty najnowszego krążka Holter "Loud City Song", który ukazał się nakładem wytwórni Domino. Prestiżowy magazyn "The Wire" okrzyknął to wydawnictwo "Albumem Roku 2013". Amerykanka brawurowo przekracza gatunkowe granice , a jej twórczość doskonale wpisuje się w tradycje inteligenckiego avant popu, od Laurie Andreson przez Briana Eno po Stereolab.

Źródło: Organizator.