Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Jak mindfulness zmienia życie - miniwarsztat uważności z Dagmarą Gmitrzak
Kiedy
22 kwietnia 2017 (sobota) g. 16:00 - 18:00
Gdzie
Główna Księgarnia Naukowa im. B. Prusa, ul. Krakowskie Przedmieście 7 (mapa)
zamknij
Bilety
wstęp wolny

Informacja o wydarzeniu pochodzi od internautów.

Główna Księgarnia Naukowa im. B. Prusa oraz Wydawnictwo Samo Sedno serdecznie zapraszają 22 kwietnia (sobota) o godz. 16.00 na SPOTKANIE AUTORSKIE Z DAGMARĄ GMITRZAK, autorką książki „Trening relaksacji. Jak uwolnić się od stresu, lęku i depresji”.

Bycie uważnym przydaje się zarówno w codziennych czynnościach, jak i w relacjach z ludźmi. To umiejętność dostrzegania rzeczy i zjawisk takimi, jakie są naprawdę: zauważanie swoich myśli, przekonań i emocji oraz bycie świadomym czynności, jaką się wykonuje. Uważne życie to świadoma decyzja, by nie myśleć zbyt często o przeszłości ani przyszłości, za to doceniać bycie tu i teraz, nie poddając się działaniu wewnętrznego autopilota.

Praktyka mindfulness daje wolność i możliwość zmiany. Dzięki świadomości tego, co dzieje się w umyśle, można zdecydować, jak zareagować w trudnej sytuacji. Czy na przykład poddać się wybuchowi emocji i obrazić kogoś w trakcie kłótni, czy uświadomić sobie, co się z nami dzieje, i nie reagować natychmiast. Warto być więc uważnym w każdej sferze życia. Jak to zrobić?

Przewodnikiem po praktykach uważności będzie Dagmara Gmitrzak, która zaprezentuje techniki i ćwiczenia pomagające skupić się na tym, co dobre, inspirujące, podnoszące na duchu, ciepłe i wprawiające w dobry nastrój. W praktyce mindfulness nie chodzi o to, by uciekać przed tym, co trudne, ale o to, by uświadomić sobie, co tak naprawdę zasila naszą energię życiową w każdej minucie życia, i o uważne przekierowanie uwagi na to, co jest wartościowe.

O autorce:
Dagmara Gmitrzak – trenerka rozwoju osobistego, terapeutka holistyczna, nauczycielka technik relaksacji, muzykoterapeutka. Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją: Pomoc społeczno-terapeutyczna. Ukończyła kurs trenerski medytacji uważności – mindfulness prowadzony na Wydziale Psychologii UW przez australijskiego psychoterapeutę Ivana Miltona. Autorka siedmiu poradników psychologicznych, m.in. „Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji” oraz „Trening relaksacji” wydanych w serii Samo Sedno.