Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Noc Muzeów w Muzeum Teatralnym
Kiedy
19 maja 2018 (sobota) g. 22:30 (do godz. 1:00 w nocy)
Gdzie
Teatr Wielki - Opera Narodowa, Pl. Teatralny 1 (oraz Muzeum Teatralne) (mapa)
zamknij
Bilety
wstęp wolny
teatrwielki.pl
Możliwy dojazd autobusem

Muzeum Teatralne zaprasza na następujące wystawy:

Warszawskie teatrowisko w grafice prasowej i fotografii ze zbiorów Muzeum Teatralnego
Dawne „teatrowisko warszawskie” tworzyło kilka teatrów. Był to przede wszystkim Teatr Wielki i Teatr Rozmaitości, ale również sceny znajdujące się w pobliżu – Teatr Letni w Ogrodzie Saskim, Mały na Daniłłowiczowskiej, Nowości przy Hipotecznej oraz Nowy przy ulicy Królewskiej. Wystawa przypomni historię życia teatralnego Warszawy 2. połowy XIX i początku XX wieku, przywołać atmosferę dawnych teatrów, teatrzyków ogródkowych oraz kabaretów. Opowieść o teatralnym świecie i jego publiczności jest możliwa dzięki przechowywanej w zbiorach Muzeum niezwykłej kolekcji dawnych kart pocztowych, fotografii oraz grafiki prasowej. Ciekawostką będzie fotoplastikon oraz odtworzony teatrzyk papierowy, w którym każdy będzie mógł sam zostać reżyserem i animatorem lalek na papierowej scenie Teatru Wielkiego

Galeria Opera, mieszcząca się w Salach Północnych Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, zaprasza na ekspozycję prac znakomitej polskiej malarki - Teresy Pągowskiej. Artystka, tworząc - prowadzi ze sobą odwieczny dialog. Wywołujący obawę, czy to, co niematerialne, niezdefiniowane, to co zrodziło się w jej artystycznej świadomości zyska akceptację tego, co nada mu kształt i wyraz. A akceptacja ta i wzajemne porozumienie stanowi element niezbędny do powstania dzieła. Pągowska poprzez swoją twórczość pisze pamiętnik. To jej spowiedź. Sztuką uświadamia, dzieli się doświadczeniami, ale nie stara się tłumaczyć. Swoją emocjonalność przenoszoną na płótna zaszyfrowuje, zniekształca, pozbawia fizjonomii, czym zmusza do myślenia.

źródło: organizator