Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


"Fałda: research" - w Teatrze Studio
Kiedy
26 lipca 2019 (piątek) g. 19:00
Gdzie
Teatr Studio, Pl. Defilad 1 (mapa)
zamknij
Bilety
20 PLN
teatrstudio.pl

Scena Tańca Studio

Odwołując się do barokowych teorii Gottfrieda Wilhelma Leibniza, francuski filozof Gilles Deleuze nazwał barok fałdą. Fałda to według niego rozgałęziona krzywa, dzieląca każdy byt na dwie części, a każdą z nich na kolejne, itd. To charakterystyczne dla baroku plisy materiału, łuki architektoniczne i światłocień. Obraz pożyłkowanego marmuru. Albo marmurkowy jeans. Surfing. Serpentynowa linia ruchu, jednocześnie falująca i zawijająca swój kształt w różnych kierunkach. Fałda to stała zmienność. To podstawowa zasada organizacji świata, oparta na ciągłym ruchu, rozwoju, zmianie. Fałda – stawanie się, morfowanie, transformacja. Afekt. Fałda jest interfejsem między tym, co wewnętrzne i zewnętrzne, między głębią a powierzchnią, podmiotem a przedmiotem. Fałda to podmiotowość negująca szczelność własnych granic.

FAŁDA: research zamyka początkową fazę etap długofalowej pracy nad spektaklem. Na tym etapie idea Deleuze'a pobrzmiewa m.in. w ciągłej akceleracji działań, w wybranych technikach barokowych tańców dworskich i opartych na powtórzeniu współczesnych formach social dances.

źródło: organizator