Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


"Wiatr od morza" - Szalone Dni Muzyki "Kartki z podróży"
Kiedy
26 września 2019 (czwartek) g. 20:30 (55 min.)
Gdzie
Sinfonia Varsovia, Grochowska 272 (Sala Parostatek) (mapa)
zamknij
www.szalonednimuzyki.pl/
To wydarzenie jest częścią: Szalone Dni Muzyki "Kartki z podróży"

Jacek Grudzień studiował kompozycję u Włodzimierza Kotońskiego, prekursora muzyki elektronicznej w Polsce. Był także uczestnikiem kursów kompozytorskich w Darmstadcie, czyli europejskiego centrum awangardy muzycznej w XX wieku. Grudzień nie stroni od pisania na klasyczne instrumenty. Na koncercie „Wiatr od morza” usłyszymy zarówno Piosenkę na klarnet, puzon, wiolonczelę, fortepian i taśmę, jak i utwory bez elektronicznego komponentu.

Tytułowa kompozycja to według komentarza twórcy „(…) rodzaj pocztówki z wakacji w Ustce”, napisanej na prośbę znajomej saksofonistki Aliny Mleczko i kompozytora Pawła Mykietyna, założyciela zespołu Nonstrom. Z kolei Nonstrom jest swoistym portretem członków zespołu o tej samej nazwie: „Nonstrom napisałem dla moich przyjaciół z tego zespołu, w okresie, kiedy spotykaliśmy się prawie codziennie (…). Miał być to dla nich rodzaj śmiesznego prezentu (…)”.

Paweł Szymański to twórca o ugruntowanym i ascetycznym stylu kompozytorskim. „Ewentualnemu słuchaczowi mojej muzyki nic poza nią nie mam do zakomunikowania. Nie żądam od słuchacza, aby znalazł w mojej muzyce to, co chciałbym, żeby w niej istniało, a czego, być może, nie udało mi się w niej zawrzeć; z drugiej strony nie pomagam mu w odnalezieniu w tej muzyce tego, czego on sam nie potrafi odnaleźć” – te słowa, opublikowane w „Dwutygodniku”, są aktualne przez całą, ponad trzydziestoletnią działalność twórczą kompozytora. Inną cechą charakterystyczną jego twórczości jest nawiązywanie do epok wcześniejszych, czego dowodem jest między innymi Concerto a 4.

WYKONAWCY
Radosław Soroka klarnet
Tomasz Światczyński puzon
Piotr Mazurek wiolonczela
Agnieszka Kozło fortepian

źródło: organizator


   

To wydarzenie zostało zrealizowane z pomocą finansową Miasta Stołecznego Warszawy