Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


"Transformers" - wystawa Waldka Dynermana
Kiedy
12 lipca 2012 (czwartek) - 10 sierpnia 2012 (wystawa czynna: wt, śr, pt 11.00-17.00, czw 11.00-19.00, sb 11.00-15.00)
Gdzie
Galeria Test, ul. Marszałkowska 34/50 (mapa)
zamknij
Bilety
wstęp wolny
www.galeriatest.pl
Dostęp dla niepełnosprawnych

Wydarzenia


Artysta o wystawie:
"Moją pracownię w Milwaukee i Galerię Test w Warszawie dzieli 7500 kilometrów. Ta odległość wykluczyła duży format w którym najlepiej się czuję. Nie chcąc jednak kompletnie z niego rezygnować, postanowiłem połączyć małe formy przestrzenne z projekcją ścienną. Tak zrodził się pomysł instalacji złożonej z małych rzeźb, których powiększony obraz byłby transmitowany „na żywo” na ścianie galerii.
Transformers zawiera wiele znaczeń, które są dla mnie ważne i nieprzypadkowe, ale wolałbym ich nie wyliczać. Nazywanie rzeczy po imieniu często odbiera szansę na samodzielną interpretację, a wiadomo, że sztuka może być czytana na wiele sposobów. Podoba mi się ta niejednoznaczność i dlatego nie chcę sugerować, że Transformers to wystawa o podróży, wojnie lub zabawie… Zamiast nudzić opisami zachęcam do szukania własnych znaczeń i osobistych wątków – szczególnie tych wychodzących poza granice mojej własnej interpretacji.
Wiele obiektów na wystawie zachowało elektroniczne wnętrzności ze swoich poprzednich wcieleń. Uważny obserwator znajdzie „włączniki” które przywrócą im głos i stworzą swoistą ścieżkę dźwiękową wystawy. “Rover”, kontrolowany przez publiczność pojazd wyposażony w kamerę, daje możliwość tworzenia własnych sekwencji filmowych na ścianie galerii. Pojedyncze obrazy mogą być utrwalane przez publiczność w pamięci iPod’a, potem drukowane i sukcesywnie dołączane do wystawy. Ta „wystawa w wystawie” stanie się zapisem dialogu pomiędzy artystą a „użytkownikiem”, a wzajemna zamienność tych funkcji jest oczywista.”