Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Online: Ostrzej widzi: Jacek Hugo-Bader - oprowadzanie po wystawie online w DSH
Kiedy
29 listopada 2020 (niedziela) g. 11:00
Gdzie
Dom Spotkań z Historią, ul. Karowa 20 (Online) (mapa)
zamknij
Bilety
wstęp wolny
dsh.waw.pl/
Dostęp dla niepełnosprawnych Możliwy dojazd autobusem Możliwy dojazd rowerem

„Ostrzej widzieć“ to zasada, która przyświeca reporterom i fotoreporterom, niezależnie od czasu i miejsca, w którym żyją i pracują.

To właśnie oni widzą ostrzej, podejmują ważną tematykę społeczną i często niewygodne lub przemilczane tematy. Jedni i drudzy opowiadają nam historię, która dzieje się tu i teraz. Właśnie dlatego do cyklu oprowadzań online po wystawie „Ostrzej widzieć. Fotoreportaże «itd» 1960–1990“ zaprosiliśmy reporterów, którzy przyjrzą się prezentowanym fotografiom i opowiedzą o nich ze swojego reporterskiego punktu widzenia.

Na jakie fotografie skieruje nasz wzrok Jacek Hugo-Bader, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich reporterów, dwukrotny laureat nagrody Grand Press, nominowany do Nagrody Literackiej „Nike”, autor m.in. reportaży „W rajskiej dolinie wśród zielska”, „Białej gorączki”, „Skuchy” czy „Długiego filmu o miłości. Powrót na Broad Peak”?

Na pewno zabierze nas w Bieszczady nad zaporę Solińską, do osobówek drugiej klasy i punktów repasacji pończoch oraz na betonową pustynie PRL-u. Podczas oprowadzania Jacek Hugo-Bader zajmie się też tematyką szczególnie mu obecnie bliską, czyli cudami, uzdrowicielami i szamanami.

Na wystawie „Ostrzej widzieć…” prezentujemy około dwustu zdjęć wybitnych fotoreporterów współpracujących z czasopismem studenckim „itd”, którzy nie tylko robili świetne zdjęcia, ale rozumieli kontekst wydarzenia, wagę tematu, dostrzegali absurdy życia w PRL i potrafili je pokazać. Zdaniem kuratora wystawy, fotografa Krzysztofa Wójcika: „Nigdy po roku 1990 fotoreportaż nie odgrywał już w Polsce takiej roli jak w szarych czasach PRL”.

źródło: organizator