Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


"Bieguni" w Teatrze Powszechnym
Kiedy
30 maja 2021 (niedziela) g. 17:00
Gdzie
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera, ul. Jana Zamoyskiego 20 (mapa)
zamknij
Cena
40 zł - 60 zł
www.powszechny.com/spektakle/bieguni,s1789.html?ref_page=controller,index,action,repertuar

W Teatrze Powszechnym w Warszawie trwają próby do spektaklu Michała Zadary na podstawie powieści „Bieguni” Olgi Tokarczuk. Spektakl będzie wierny wobec poetyki powieści noblistki: będzie to opis naszego – niemożliwego do ujednolicenia – doświadczania świata. Reżyser przygotowuje spektakl niejednoznaczny, wielopłaszczyznowy, odpowiadający kakofonii i dysonansom współczesnego doświadczenia.

Książka Tokarczuk zdobyła literacką Nagrodę Nike oraz Międzynarodową Nagrodę Bookera. To bogaty zbiór pozornie niezwiązanych ze sobą opowieści, zarówno współczesnych, jak i historycznych. Tokarczuk obserwuje ludzi w ruchu oraz ludzi dążących do unieruchomienia życia przez odwieczną praktykę mumifikacji ciał.

Michał Zadara, laureat paszportu „Polityki” oraz Nagrody im. Konrada Swinarskiego, odnajduje w „Biegunach” innowacyjny sposób opowiadania, pozwalający opisać doświadczenie ludzkie w sposób autentyczny.

"Olga Tokarczuk opisała – mówi reżyser – życie, które daje szansę na uchwycenie sensu, ale ta szansa znika, i znowu topimy się w chaosie. Ale jednak ta szansa była, i nas dalej prowadzi przez chaos, z nadzieją, że gdzieś, na końcu pielgrzymki, znajdziemy odpowiedzi”.

Olga Tokarczuk dołącza do grona klasycznych autorów, których dzieła interpretował w ostatnich latach Michał Zadara: Mickiewicza, Sofoklesa, Eurypidesa, Słowackiego, Brechta czy autorów Biblii… „Książki Olgi Tokarczuk to rodząca się przed naszymi oczami nowa klasyka nowej epoki – świata, który na dobre już odmówił nam spójności. I ta spójność już nawet nie jest przedmiotem tęsknoty; oswajamy się z rozpadem” – dodaje reżyser.

źródło: Teatr Powszechny


   

To wydarzenie zostało zrealizowane z pomocą finansową Miasta Stołecznego Warszawy